Náš odev je odrazom nášho vnútra a povahy. Niekto by mohol považovať výrok „Šaty robia človeka.“ za klišé, ale toto tvrdenie je stále aktuálne. Či si to priznáme alebo nie, naše podvedomie registruje prvý dojem z človeka v značnej miere na základe jeho zovňajšku a oblečenia. V business prostredí odievanie háji farby a politiku konkrétnej firmy, a preto sa naň musí dbať dvojnásobne.
Firemné oblečenie (tzv. „dress code“) je významnou súčasťou vytvárania mena, konkurencieschopnosti a dobrého dojmu každej korporácie, podniku či závodu. Prezentuje okrem samotných zamestnancov aj zamestnávateľa a jeho firemné zmýšľanie a firemnú politiku. Navyše, ak ide o firmu alebo podnik, ktoré výrazne prichádzajú do styku so samotným klientom či odberateľom služieb, musia si dať na výbere oblečenia veľmi záležať. Firemné obliekanie má aj svoje pravidlá a ich dodržiavanie je znakom profesionality a serióznosti.
Profesionálne business oblečenie
Ide o tzv. „prísny dress code“, ktorý povoľuje iba jeden typ odievania. Zvyčajne ide o firemné oblečenie pánov akým je čierny, šedý alebo modrý oblek s bielou (alebo decentnou) košeľou a úhľadne uviazanou kravatou. V takomto prípade business oblečenia sa nedovoľuje krátky rukáv, ani tmavá farba košele. Nie je vhodné mať na sebe ani košeľu s vyhrnutými rukávmi. Oblečenie musí byť vždy vyžehlené a zladené.
Niekedy sa povoľuje aj zladenie osobitných kúskov nohavíc, saka a košele v ležérnejšom tóne. Takisto sa v niektorých prípadoch môže zameniť košeľa s polokošeľou. Na firemnej pôde je však neprístupný športový odev či oblečenie s nápismi. Nesmie sa stať, že oblečenie bude obnosené či zastaralé. Je potrebné dbať aj na čistotu, správnu prislúchajúcu veľkosť, strih a uhladenosť všetkých kúskov.
U žien sa povoľuje nosenie tak business šiat, ako aj nohavíc či kostýmov. Šaty nesmú mať výrazný výstrih, odhalené ramená a mali by siahať po kolená (maximálne tesne nad kolená). Tolerovaná je aj puzdrová sukňa a blúzka. Najvhodnejšia obuv sú lodičky neutrálnej farby, ktorých podpätok nie je vyšší ako 9 centimetrov. Všetky doplnky, vrátane účesu a make-upu musia byť decentné. Je dôležité vyhnúť sa ostrým a krikľavým farbám v celom outfite.
Uniformita rovnošiat
V prípade, že je firemným odievaním rovnošata, malo by sa dbať na to, aby sa v nej zamestnanci mohli cítiť pohodlne a aby bola vyrobená z priedušného, ale zároveň pevného materiálu. Na viditeľnom mieste sa musí nachádzať značka alebo logo firmy, pre ktorú pracujú. Pri navrhovaní modelu je potrebné riadiť sa pravidlom „menej je viac“, aby sa rovnošata nezmenila na reklamný panel či plážové oblečenie s nápismi. Aj v tomto prípade decentnosť pridáva na kráse a odkaze o profesionalite a serióznom prístupe.
V štýle Venergi
Firemné šitie značky Venergi sa vyznačuje veľkým výberom materiálov, farieb, vzorov a rôznych strihov na každú postavu. V ponuke má aj rôzne druhy golierov a manžiet. Aby firemná košeľa bola jedinečná, iniciály mien sú vyšívané na manžetách alebo vreckách. Cieľom Venergi košieľ je uspokojiť požiadavky aj najnáročnejších klientov, a preto je samozrejmosťou šitie na mieru.
Nezabudnite, že doplňujúcim prvkom každého firemného odevu by mal byť v neposlednom rade aj prívetivý prístup k zákazníkovi a ochota vyjsť mu v ústrety.